Kategorie
narzędzia

Licencjonowanie Tableau

Dobrze znaną i do tej pory jedyną dostępną metodą licencjonowania dla Tableau był zakup licencji wieczystej, co oznaczało, że po zakupie programu otrzymaliśmy prawa do korzystania z niego. Prawa te, jak sama nazwa wskazuje, pozwalają na wieczyste użytkowanie licencji i nie są zbywalne, nie możemy ich odsprzedawać ani przenosić na osoby trzecie, gdy nie potrzebujemy już licencji na program.

Licencjonowanie Tableau we współczesnym społeczeństwie

Biorąc pod uwagę różne potrzeby klientów i zapewniając większą elastyczność dostarczanych rozwiązań, Tableau wprowadziło zatem dodatkowy sposób licencjonowania takiego programu, to jest model subskrypcji, od maja 2017 r. Odtąd klienci mogą również zakupić licencję tymczasową, uzyskując dostęp do programu tylko na wybrany okres czasu. Licencje czasowe dają prawo do korzystania z oprogramowania przez odnawialny okres, zapewniając klientom elastyczne i skalowalne rozwiązanie, łatwiejsze do budżetowania i niższe koszty w porównaniu do tradycyjnego modelu licencji wieczystej. Model subskrypcji jest idealnym rozwiązaniem dla firm, które cenią elastyczność rozwiązań i możliwość dostosowania programu do aktualnych potrzeb w nakierowaniu na licencjonowanie tableau.

Licencje Tableau – właściciele zapewniają, że wszystkie licencje zakupione w starym (wieczystym) systemie pozostaną ważne, a obecny system subskrypcji jest jedynie rozszerzeniem oferty wynikającym z bezpośrednich oczekiwań klientów. Taka strategia jest prawdopodobnie wynikiem bardzo agresywnej konkurencji ze strony Microsoftu, który wciąż oferuję mój analogowy produkt Power BI w zawstydzająco niskiej cenie (10 USD / miesiąc) i aby sprostać obecnym trendom w branży – tak kształtuje się cennik tableau. Według analityków Gartnera już około 65–70% dostawców oprogramowania korzysta z tego modelu, a do końca 2020 r. odsetek ten może wzrosnąć nawet o 80% w kontekście tableau cennik. Polecam następujący artykuł, z którego można dowiedzieć się nieco więcej o wprowadzonym modelu sprzedaży i strategii nowego CEO Tableau (Adam Selipsky, były dyrektor Amazon Web Services). Zobacz więcej na https://astrafox.pl/licencjonowanie-cennik-tableau/

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *